1. Загальні положення

1.1. Авторитет школи та вчителів у багатьох випадках визначається організацією та про­веденням батьківських зборів.

1.2. Батьківські збори — форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання.

1.3. Батьківські збори — це школа виховання батьків, формування батьківської громадської думки, батьківський колектив.

1.4. Батьки (особи, які їх замінюють) зобов'язані відвідувати батьківські збори, які проводить школа(за Статутом школи).

1.5. Цей документ є локальним актом щодо регулювання відносин між школою та батьками.

2. Мета й завдання батьківських зборів

2.1. Виховання батьків, батьківського колективу.

2.2. Формування батьківської громадської думки.

2.3. Ознайомлення батьків із питаннями педагогіки, психології, законодавства України.

3.Види батьківських зборів

3.1. Є такі види батьківських зборів:

• організаційні;

• тематичні;

• збори-диспути;

• звітові;

• збори-консультації;

• збори-співбесіди.

3.2. Батьківські збори зазвичай єкомбінованими.

3.3. Основна частина батьківських зборів – педагогічна просвіта.

3.4. Батьківська просвіта планується відповідно до:

• вимог соціуму;

• напряму роботи загальноосвітнього навчального закладу;

• вікових особливостей дітей.

4.Завдання батьківської просвіти

4.1. Ознайомлення батьків з основами педагогічних, психологічних, правових знань.

4.2. Забезпечення єдності виховної взаємодії школи та сім’ї.

4.3. Узагальнення та поширення позитивного досвіду виховання.

4.4. Попередження батьків про найпоширеніші помилки для їх уникнення.

4.5. Залучення батьків до активної участі у виховному процесі.

5.Проведення батьківських зборів

5.1. Загальношкільні батьківські збори проводяться один раз на семестр за планом роботи навчального закладу.

5.2. Основні питання, які розглядають на зборах:

а) ознайомлення:

з нормативно-правовою базою щодо організації і проведення навчально-виховного процесу;

з основними напрямами роботи школи;

із завданнями, що стоять перед школою;

зі звітами про роботу навчального закладу і його основних структур;

із локальними актами;

б) обмін досвідом виховання дітей;

в) використання знань, умінь, можливостей батьків у роботі з дітьми;

г) надання допомоги у вирішенні господарчих питань.

5.3. Класні батьківські зборі проводяться двічі на семестр.

5.4. Основні питання, що розглядають на класних батьківських зборах:

• аналіз навчально-виховного процесу у класі;

• визначення напрямів дальшої роботи;

• планування, організація діяльності щодо виконання завдань;

• підбиття підсумків;

• актуальні педагогічні, психологічні, правові проблеми (батьківська просвіта).

5.5. Підчас проведення батьківських зборів і підготовки до них слід враховувати такі важливі моменти:

• атмосферу співпраці школи та сім'ї щодо виховання та навчання дитини;

• інтонацію зборів:

• професіоналізм педагогів (знання про життя кожної дитини не лише у школі, а й за її межами, уявлення про рівень вимог даних, їхній стан здоров'я);

• добрі, довірчі взаємини;

• головні показники ефектності батьківських зборів — це:

а) активна участь батьків:

б) атмосфера активного обговорення питань;

в) обмін досвідом;

г) відповіді на запитання, поради та рекомендації.

6.Права батьківських зборів

Батьківські збори мають право:

а) звернути увагу батьків на:

• (не) виконання рішень зборів;

• виконання п. 4 ст. 52 Закону України «Про освіту» (батьки (або особи, які їх замінюють) несуть відповідальність за виховання дітей, отримання ними основної загальної освіти);

• виконання Статуту школи (батьки зобов'язані виконувати Статут школи);

• обговорення проблем внутрішньошкільного життя та прийняття рішень у формі про­позицій;

б) запрошувати на збори фахівців:

• юристів;

• лікарів;

• психологів;

• працівників правоохоронних органів;

• членів адміністрації навчального закладу;

• представників громадських організацій.

Усі пропозиції батьківських зборів розглядає адміністрація навчального закладу з дальшим повідомленнями про результати розгляду. Термін розгляду пропозицій — один місяць.

7. Документація батьківських зборів

7.1. Під час батьківських зборів обов'язково ведеться протокол.

7.2. Протоколи батьківських зборів:

підписують Голова та секретар батьківських зборів;

зберігаються в методичному кабінеті школи та належать до шкільної документації;

протоколи класних батьківських зборів зберігаються у класних керівників.

7.3. Зошит протоколів повинен бути прошнурований, пронумерований, скріплений підписом Голови батьківського комітету.

7.4. Термін зберігання протоколів і документів до них визначається терміном навчання учнів:

• 1-3-ті класи - 3 роки;

• 5-9-ті класи - 5 років.

8.Прикінцеві положення

8.1. Батьківська просвіта, що відбувається на батьківських зборах, може змінюватись у зв'язку зі змінами:

соціуму;

напряму роботи школи;

рівня освіти батьків.

8.2. Зміни й доповнення до батьківської просвіти розробляються спільно з:

адміністрацією;

психологами;

головою методичного об'єднання класних керівників;

представниками науки.

8.3. Зміни й доповнення до батьківської просвіти розглядаються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківського комітету, їх затверджує педагогічна рада.

Кiлькiсть переглядiв: 312

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.